Podczas pięciu dni praktyki w kuchni hotelowej każdy z nauczycieli zrealizował napięty plan zajęć. Pierwszego dnia Uczestnicy zapoznali się z organizacją pracy w kuchni śniadaniowej. Już po przekroczeniu progu kuchni Nauczyciele zakasali rękawy i zabrali się do pracy. Przejęci, ale bardzo zaangażowani uważnie słuchali poleceń Opiekuna praktyk i szybko wdrożyli się w pracę kuchni. Bez chwili wytchnienia wykonywali kolejne zadania, a z każdą kolejną godziną czuli się coraz pewniej wśród pracowników kuchni.
Drugiego dnia Uczestnicy spędzili na pracy w przygotowalni, żeby kolejnego dnia przejść do kuchni śniadaniowej. Zapoznanie się ze sposobem przygotowania mise-en-place w kuchni zimnej polegało na zapoznaniu się z recepturami potraw i menu oraz planem zadań, poznaniem podstaw przygotowania baz do sosów zimnych, terin i sałatek, przygotowania stanowiska pracy od podstaw, pobrania surowców, przeprowadzenia obróbki wstępnej i rozdrobnienie oraz zabezpieczenia produktów. Choć lista zadań była długa – wszyscy z entuzjazmem zabrali się do pracy. Czwarty dzień poświęcony był organizacji pracy w kuchni gorącej – bankietowej. Jednak bez wątpienia piąty dzień praktyki wzbudzał najwięcej emocji – cukiernia i przygotowane w niej słodkości podbiły serca Uczestników.
Kolejnym etapem będzie udział w pięciodniowych praktykach w kuchni restauracyjnej, ale o tym już wkrótce!
Podczas dziesięciodniowych praktyk w profesjonalnych warunkach pracy kucharza Nauczyciele mają niesamowitą szansę doskonalić swoje umiejętności pod okiem doświadczonych szefów kuchni. Jesteśmy pewni, że po odbyciu praktyk będą bogatsi w wiedzę i umiejętności, które wykorzystają w pracy z uczniami